XXV Międzynarodowe
Targi STACJA PALIW 2018

Data:
Start: 09.05.2018 10:00
Koniec: 11.05.2018 14:00

Adres:
EXPO XXI
12/14 Ignacego Prądzyńskiego

01-222 Warszawa
Polska

Organizator:
Polska Izba Paliw Płynnych:
ul. Słomińskiego 19 lok. 521,
00-195 Warszawa
tel. 22 637 50 77
Email: targi(at)paliwa.pl
Radosław Włodarczyk
r.wlodarczyk(at)paliwa.pl
tel. +48 22 637 50 77 wew. 105
+48 534 995 452

Weronika Karauda
w.karauda(at)paliwa.pl
tel. +48 22 637 50 77 wew. 119
+48 731 838 351

Szymon Czerski
s.czerski(at)paliwa.pl
tel. +48 22 637 50 77 wew. 109
+48 733 166 664

Aktualności

19.12.2017

Marka własna i ich znaczenie komentuje Monika Ostaszewska, Marketing Manager sieci MOYA

Świadomość Marki własnej. Opinia Marketing Manager Stacji Moya Moniki Ostaszewskiej.

 

 

Marki własne odgrywają istotną rolę w ofercie stacji paliw i zyskują na znaczeniu wśród klientów. O ile w tradycyjnej sprzedaży wielkopowierzchniowej trend jest odwrotny, o tyle w kontekście stacji paliw ten segment ma duży potencjał do rozwoju i ekspansji. Szansą jest na pewno zwiększona możliwość promocji tego typu asortymentu, a słabą stroną ograniczone zaufanie konsumentów do produktów o nieugruntowanej pozycji na rynku. 

Marki własne, które dynamicznie rozwijają się w największych sieciach obecnych na polskim rynku, to ciekawe zjawisko i na pewno doskonały ruch pod względem dostosowania się do aktualnych potrzeb klientów. Tworzenie marki to długotrwały proces - pozycję wypracowuje się powoli i konsekwentnie. Nie ma nic odkrywczego w tym, że nowoczesny sklep musi zapewnić zarówno produkty pierwszej potrzeby, jak i dobrą gastronomię. Niewątpliwie jednak na pewne ruchy mogą sobie pozwolić tylko najwięksi gracze, ponieważ kluczem do rozwoju marek własnych jest przeprowadzenie dogłębnej analizy pod kątem optymalizacji cen, asortymentu, promocji oraz jeszcze skuteczniejsza egzekucja ustaleń centralnych w sklepach. Jednak inwestycja w markę zwraca się, ma także wartość wizerunkową.
Asortyment marek własnych powinien być w dużej mierze zależny od lokalizacji konkretnego punktu. Oczekiwania co do oferty różnią się w zależności od tego, czy punkt znajduje się w pobliżu innych obiektów handlowo-usługowych, czy nie. W tym drugim przypadku, klienci chętnie sięgają po produkty, które mogą zabrać do domu, np. dania convenience czy te z szerszej oferty FMCG. I w oparciu o te wytyczne warto dobierać szerokość asortymentu. Co do logistyki - wierzę, że dobrym rozwiązaniem jest jeden producent w danej kategorii i centralnie planowane dostawy z jednego głównego magazynu. To zapewnia jednolitą jakość oferowanych produktów oraz zmniejszenie kosztów związanych z logistyką. 
Konsumenci coraz ufniej podchodzą do marek własnych i są już z nimi obyci oraz bardziej świadomi. Choć do niektórych nowości podchodzą z rezerwą, to często odniesienie jakości do korzystnej ceny, dobra promocja na tego typu produkty, czy estetyczne, nowoczesne opakowanie jest w stanie przekonać ich do zmiany pierwotnej decyzji zakupowej. Z punktu widzenia klienta ważna jest też szerokość asortymentu, a marki własne zwiększają możliwość wyboru.

 

WIĘCEJ czytaj w grudniowym wydaniu miesięcznika "Paliwa Płynne" 

Źródło: 

http://paliwa.pl/strona-startowa/archiwum/marki-wlasne-odgrywaja-istotna-role-w-ofercie-stacji-paliw-specjalnie-dla-polskiej-izby-paliw-plynnych-komentuje-monika-ostaszew