XXV Międzynarodowe
Targi STACJA PALIW 2018

Data:
Start: 09.05.2018 10:00
Koniec: 11.05.2018 14:00

Adres:
EXPO XXI
12/14 Ignacego Prądzyńskiego

01-222 Warszawa
Polska

Organizator:
Polska Izba Paliw Płynnych:
ul. Słomińskiego 19 lok. 521,
00-195 Warszawa
tel. 22 637 50 77
Email: targi(at)paliwa.pl
Radosław Włodarczyk
r.wlodarczyk(at)paliwa.pl
tel. +48 22 637 50 77 wew. 105
+48 534 995 452

Weronika Karauda
w.karauda(at)paliwa.pl
tel. +48 22 637 50 77 wew. 119
+48 731 838 351

Szymon Czerski
s.czerski(at)paliwa.pl
tel. +48 22 637 50 77 wew. 109
+48 733 166 664

Aktualności

27.02.2017

Jak powinien wyglądać dobrze skonstruowany program lojalnościowy?

Rozmowa z Moniką Kujawską, Marketing Managerem w MOYA

Monika Kujawska, Marketing Manager MOYAJak powinien wyglądać dobrze skonstruowany program lojalnościowy?
Dobrze skonstruowany program lojalnościowy spełnia dwa podstawowe warunki: jest atrakcyjny dla klientów i skuteczny dla firmy. Aby tak się stało klient powinien mieć poczucie, że zyskuje dostęp do wyjątkowej oferty i jest adekwatnie nagradzany za swoje przywiązanie do danej marki.
Długofalowo taki program wzmacnia pozytywne emocje, jakimi klient darzy daną sieć czy konkretną stację i pomaga budować pozytywny i przyjazny wizerunek sieci w oczach najbliższego jego otoczenia - docelowo staje się więc ambasadorem marki. Równie istotne jest, by program lojalnościowy przynosił konkretne korzyści stacjom zrzeszonym w sieci - zarówno te mierzalne, bezpośrednio związane z aktywizacją sprzedaży i podnoszeniem zysków, jak i te mniej, dotyczące postrzegania i wizerunku marki.
 
Czy warto korzystać z systemów open source czy lepiej dedykowanych?
W MOYA jesteśmy zwolennikiem licencjonowanego Open Source (czyli takiego z otwartym dostępem do kodu źródłowego) głównie ze względu na bezpieczeństwo i wygodę. Taki system może być udoskonalany nie tylko przez jego twórcę, ale przez każdego specjalistę i programistę, którymi dysponuje firma. Open Source gwarantuje, że oprogramowanie jest bezpieczne, stabilne, przetestowane w różnych okolicznościach, bardziej intuicyjne i przyjazne w obsłudze. Jednocześnie daje też bardzo duże możliwości profilowania działań pod konkretne potrzeby końcowych użytkowników i cele biznesowe firmy.
 
Jak w ostatnich latach zmieniła się technologia konstrukcji programów lojalnościowych?
Przede wszystkim mamy obecnie większe możliwości analizy danych dotyczących potrzeb i zachowań klientów, co umożliwia dokładniejsze profilowanie i konstruowanie programów lojalnościowych. Dzięki temu możemy dobrać najbardziej atrakcyjne formy nagradzania i dostosować program do zwyczajów zakupowych klienta, tak by maksymalizować korzyści obu stron. To zwiększa nasze szanse na zachęcenie klientów do udziału w programie akurat naszej marki. A nie jest to teraz łatwe, bo marki konkurują o sympatię klientów na różne sposoby, program lojalnościowy jest tylko jednym z nich.
 
Jaką rolę ma technologia płatnicza [karty, płatności bezstykowe, urządzenia mobile, biometria itd.]?
O ile analiza danych wpłynęła na zmiany w procesie samego konstruowania programów, o tyle Systemy lojalnościowe MOYAtechnologie znacznie zwiększyły możliwości zbierania tych danych. Mamy więc teraz więcej informacji na temat tego kto jak kupuje, jak zachowuje się w sklepie itp. Połączenie technologii płatniczych z programem lojalnościowym daje z kolei klientom możliwość do łatwiejszego zbierania punktów, a im niższy próg wejścia tym większa zachęta do udziału. Przyjazny program lojalnościowy musi być prosty i zrozumiały, nowe technologie to ułatwiają.
 
Jaką pozycję w Waszej strategii zajmują programy lojalnościowe?
Nasze programy kierujemy przede wszystkim do kierowców. Dobór właściwych nagród to niezwykle trudny i istotny proces, wymaga głębokich badań i analiz, dotyczących zachowań i preferencji naszych klientów. Choć większość klientów stacji benzynowej to mężczyźni, to jednak kobiety są bardziej podatne na promocje i impulsowe zakupy. Pod uwagę należy wziąć również takie aspekty jak posiadanie dzieci, rodziny, ewentualne hobby i chociażby częstotliwość podróży. Wdrożenie programu niepopartego wcześniejszymi badaniami i analizą, jest bardzo ryzykowne i może prowadzić do strat z tytułu poniesionych kosztów.
 
Jak zapewniane jest bezpieczeństwo wrażliwych danych klientów?
Zarówno w przypadku klientów biznesowych, jak i indywidualnych zdajemy się na ekspertyzę firm, wspierających nas w tym zakresie. Jest to oczywiście rozwiązanie droższe niż w przypadku zarządzania danymi samodzielnie, ale jednocześnie gwarantuje bezpieczeństwo.
 
Rozmawiał: Zdzisław Pisiński, Redaktor Naczelny miesięcznika „Paliwa Płynne", oficjalnego organu Polskiej Izby Paliw Płynnych