• sliderek_targi_1.jpg
  • sliderek_targi_4b.jpg
  • sliderek_targi_3.jpg
  • sliderek_targi_4aa.jpg
  • sliderek_targi_4.jpg
  • sliderek_targi_4aaa.jpg
  • sliderek_targi_4a.jpg
  • sliderek_targi_2.jpg
  • sliderek_targi_6.jpg
  • sliderek_targi_5a.jpg
27.02.2017

Jak powinien wyglądać dobrze skonstruowany program lojalnościowy?

Rozmowa z Moniką Kujawską, Marketing Managerem w MOYA

Monika Kujawska, Marketing Manager MOYAJak powinien wyglądać dobrze skonstruowany program lojalnościowy?
Dobrze skonstruowany program lojalnościowy spełnia dwa podstawowe warunki: jest atrakcyjny dla klientów i skuteczny dla firmy. Aby tak się stało klient powinien mieć poczucie, że zyskuje dostęp do wyjątkowej oferty i jest adekwatnie nagradzany za swoje przywiązanie do danej marki.
Długofalowo taki program wzmacnia pozytywne emocje, jakimi klient darzy daną sieć czy konkretną stację i pomaga budować pozytywny i przyjazny wizerunek sieci w oczach najbliższego jego otoczenia - docelowo staje się więc ambasadorem marki. Równie istotne jest, by program lojalnościowy przynosił konkretne korzyści stacjom zrzeszonym w sieci - zarówno te mierzalne, bezpośrednio związane z aktywizacją sprzedaży i podnoszeniem zysków, jak i te mniej, dotyczące postrzegania i wizerunku marki.
 
Czy warto korzystać z systemów open source czy lepiej dedykowanych?
W MOYA jesteśmy zwolennikiem licencjonowanego Open Source (czyli takiego z otwartym dostępem do kodu źródłowego) głównie ze względu na bezpieczeństwo i wygodę. Taki system może być udoskonalany nie tylko przez jego twórcę, ale przez każdego specjalistę i programistę, którymi dysponuje firma. Open Source gwarantuje, że oprogramowanie jest bezpieczne, stabilne, przetestowane w różnych okolicznościach, bardziej intuicyjne i przyjazne w obsłudze. Jednocześnie daje też bardzo duże możliwości profilowania działań pod konkretne potrzeby końcowych użytkowników i cele biznesowe firmy.
 
Jak w ostatnich latach zmieniła się technologia konstrukcji programów lojalnościowych?
Przede wszystkim mamy obecnie większe możliwości analizy danych dotyczących potrzeb i zachowań klientów, co umożliwia dokładniejsze profilowanie i konstruowanie programów lojalnościowych. Dzięki temu możemy dobrać najbardziej atrakcyjne formy nagradzania i dostosować program do zwyczajów zakupowych klienta, tak by maksymalizować korzyści obu stron. To zwiększa nasze szanse na zachęcenie klientów do udziału w programie akurat naszej marki. A nie jest to teraz łatwe, bo marki konkurują o sympatię klientów na różne sposoby, program lojalnościowy jest tylko jednym z nich.
 
Jaką rolę ma technologia płatnicza [karty, płatności bezstykowe, urządzenia mobile, biometria itd.]?
O ile analiza danych wpłynęła na zmiany w procesie samego konstruowania programów, o tyle Systemy lojalnościowe MOYAtechnologie znacznie zwiększyły możliwości zbierania tych danych. Mamy więc teraz więcej informacji na temat tego kto jak kupuje, jak zachowuje się w sklepie itp. Połączenie technologii płatniczych z programem lojalnościowym daje z kolei klientom możliwość do łatwiejszego zbierania punktów, a im niższy próg wejścia tym większa zachęta do udziału. Przyjazny program lojalnościowy musi być prosty i zrozumiały, nowe technologie to ułatwiają.
 
Jaką pozycję w Waszej strategii zajmują programy lojalnościowe?
Nasze programy kierujemy przede wszystkim do kierowców. Dobór właściwych nagród to niezwykle trudny i istotny proces, wymaga głębokich badań i analiz, dotyczących zachowań i preferencji naszych klientów. Choć większość klientów stacji benzynowej to mężczyźni, to jednak kobiety są bardziej podatne na promocje i impulsowe zakupy. Pod uwagę należy wziąć również takie aspekty jak posiadanie dzieci, rodziny, ewentualne hobby i chociażby częstotliwość podróży. Wdrożenie programu niepopartego wcześniejszymi badaniami i analizą, jest bardzo ryzykowne i może prowadzić do strat z tytułu poniesionych kosztów.
 
Jak zapewniane jest bezpieczeństwo wrażliwych danych klientów?
Zarówno w przypadku klientów biznesowych, jak i indywidualnych zdajemy się na ekspertyzę firm, wspierających nas w tym zakresie. Jest to oczywiście rozwiązanie droższe niż w przypadku zarządzania danymi samodzielnie, ale jednocześnie gwarantuje bezpieczeństwo.
 
Rozmawiał: Zdzisław Pisiński, Redaktor Naczelny miesięcznika „Paliwa Płynne", oficjalnego organu Polskiej Izby Paliw Płynnych


 

AKTUALNOŚCI

  • Halina-Pupacz-Prezes-Polska-Izba-Paliw-President-Polish-Chamber-of-Liquid-Fuels

    Świat szybko się zmienia, a wymagania klientów stale rosną. Dlatego innowacje, czysta energia, nowoczesne technologie są tym, czego polski przedsiębiorca dzisiaj potrzebuje, aby sprostać konkurencji. Organizowane przez Polską Izbę Paliw Płynnych Międzynarodowe Targi STACJA PALIW są okazją do zebrania najlepszych praktyk, omówienia bieżących problemów sektora paliw i energii, określenia priorytetowych zadań i znalezienia skutecznych sposobów ich realizacji. Dziękując za dotychczasową współpracę,  serdecznie zapraszam na 27. edycję Targów, która odbędzie się w dniach 13-15 maja 2020 r. w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

     Halina Pupacz

    Prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych

Patroni 2019

Wystawcy 2019